beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Älskade kaggen...

Av Becca - 24 september 2013 20:19

Kaggeholms spira,Fin gård eller fint stuteri som det heter,Underbar häst...

livlig frammåt,men ändå lugn och ett hjärta av guld.

Han reds flitigt och var tusentals favorit häst. Han gick på en gullig ridskola. Känns ganska sjukt och ibland tex. nu så undrar jag vilka som har ridit honom. Nästan tänkt att han var deras, Jah. Han flyttades vidare. Från Söder till mitten till en tjej i mellersta svergie som var duktig på att rida och sköta hästar, Men hon skulle studera och föräldrarna vägrade ta hand om honom. Farfar fick han nästan gratis, Han gav bara sju tusen för en sån fin och ädel häst, Kaggen hade fin stamtavla och många Champions i släkten, Bla. Så tävlade han mycket i trav och vann nog ganska flitigt.

Farmor sa att det hade varit kul att se hästen men samtidigt hjärtekrossande, Flickan hade snörvlat sig igenom hela "rundturen" och ulat när Farmor tackade ja till honom. När De skrev på papper så hade hon kastat sig om Kaggens hals och tackat honom för allt. farmor sa att hon också hade lust att säga åt henne att hon kunde behålla hsten och mordhota föräldrarna till att om de inte behöll hästen för flickans skull så skulle de dö, Men nej. Hon kunde inte, Farfar hade ingen häst och mådde ganska dåligt över det. Köpet blev av och de hyrde ett släp och lämmnade den stackars söta femton åriga flickan, En häst fattigare, Eller snarare ett liv. Jag undrar om hon ångrade sig...

Ja, det skulle jag ha gjort...

Jag växte upp med Kaggen och Joker, Visserligen var jag livrädd för allt som handlade om hästar och bara lukten fick det att vända sig i magen på mig. men så småning om vid nioårs ålder så var det elias (lille bror) Som då var typ fem som vågade sig ner och blev släktens hjälte, Jag belv så förbannad att alla tjatade över honom om hur duktig han var att jag vågade mig ner till hagens kant på andra sidan de två höga staketet. Sen bytte vi roller,Nu är det jag som kan allt och är släktens hästtjej även fast mina kusiner har gett sig i kast med hästar men aldrig liksom kommit in på dem...

Jag skulle aldrig kunna tro att jag var den som skulle grensla Jokers rygg och hamna i slagsmål med honom...

Kaggen dog i 35års ålder... TRETTIO FEM!"!! Pretty sick...

men jag fick underbara år och jag ångrar så mycket djävulskt att jag inte grenslade han den sommar dagen i hagen, Han hade stått fram för mig, Blickstilla. Han hade gräs i munnen men tuggade inte ens, Han rörd inte en muskel utan att vara spänd eller så. Han vred på huvudet där jag stog, Jag på en sten,Händerna placerade på hans rygg, redo att svinga mig upp, Men jag hann inte innan Jocer kom i full galopp och förstörde Magin.

Kanske så vart han sur och sa att: "Nej! Helvete heller! Det är JAG som ska bära Becca på min rygg! INTE du kallröv!"(Kallröv=Kallblod)

Jah, han fick ju som hann ville, Men jag är inte riktigt klar med Joker än.. jag måste få härda han lite till, Jag menar, Jag har inte hamnat i backen än? Och inte andvänd alla slags ord som finns som gud tydligen hatade?

Haha ja.. Lite till får du nog slåss älskling..

Och Kaggen, men underbara Pojkvän (Jag brukar kalla dem pojkvän) Jag älskar dig så jävla mycket att mitt hjärta rymms inte längre i bröstkorgen. Men nu, Nu är Corvette,Jocer,Bonnie,Yassie,Irja,SS och en annan person har fått en ganska speciell plats i mitt hjärta. På inte tala om Isak, Isac m.m men på Guld platsen har nog systrarna knas.. You know who you are!

 

Älskade älskade söta underbara Pojkvän...

 

Och vem isak är? Haha ja.. Han är min broder från en annan moder

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards